Dag 2!

30 april 2016 - Jeruzalem, Israël

Onze gids Patrick heeft nu vast een schorre stem. We hebben een lange dag achter de rug, met bij ieder hoogtepunt een duidelijke uitleg van hem; interessant en indrukwekkend!

Rond half tien stonden we bij de eerste plek van bestemming; een plek met uitzicht op de Olijfberg én de oude stad Jeruzalem. (Zie foto 1, dag 2)

Vervolgens bezochten we een tuin, waar we een stuk lazen uit de Bijbel, waarin wordt gesproken over Jezus die Jeruzalem voor zich ziet liggen - net als wij dus op dat moment!
- Lucas 19: 41-48
(Zie foto 2, dag 2)

Daarna bezochten we de Hof van Getsemane. Een mooie tuin, met kleurrijke bloemen en oude olijfbomen. Ook hier lazen we een bijpassend stukje, dit keer uit Lucas 22.
(Zie foto 3,4 en 5, dag 2)

We vervolgden onze weg naar de oude stad Jeruzalem en liepen hier de bekende Via Dolorosa. Halverwege deze route aten we een prima lunch en klommen we op een soort dakterras met uitzicht over de stad. Wat een indrukken!
(Zie foto 6, dag 2)

Laatste geplande activiteit van de middag was het bezoeken van de Graftuin. Alweer een heel mooi stukje natuur met mooie bomen en kleurrijke bloemen. Bijzondere hier was -natuurlijk- het open graf, waar we zelfs een kijkje ín mochten nemen!
(Zie foto 7, dag 2)

Daarna kregen we vrije tijd om lekker rond te struinen, souvenirs te zoeken en vooral.. af te dingen!

Als avondactiviteit bezochten we the Tower of David, waar we een show van licht en geluid te zien kregen: de geschiedenis van de stad Jeruzalem kwam in animatie voorbij.

Wat een informatie op zo'n dag, wat een indrukken doe je op! We kunnen moe maar voldaan gaan slapen dacht ik zo!

1. Margreet Hamming:
    30 april 2016
    Leuk om zo elke dag mee te lezen. Ik zie al hele mooie foto's voorbij komen. Nu al nieuwsgierig naar het verhaal van morgen.
  2. Gerda:
    30 april 2016
    Wow, wat een indrukken doen jullie op. En wat fijn dat wij dat op zo'n afstand mee kunnen en mogen beleven. Hele goede dagen toegewenst in Israël, we lezen en leven met jullie mee.
  3. Emile en Inge Rittersma:
    30 april 2016
    Fijn dat we jullie zo kunnen volgen! Wat een indrukken en verhalen zullen jullie hebben. Geweldig om dit als jeugd met elkaar te mogen meemaken! We wensen jullie nog heel veel mooie dagen toe!
  4. Harrie en Elske:
    30 april 2016
    Mooi is dat, dat jullie op de plekken lopen waar Jezus ook heeft gelopen.
    Fijn dat jullie dat samen mogen bekijken.
    Nog vele mooie dagen.
  5. Edgar Kramer:
    1 mei 2016
    Lijkt me geweldig om mee te maken. Fijn dat jullie genieten. Ik bid dat jullie groeien in verwondering over de Here Jezus. Een heerlijke derde dag en goede zondag toegewenst.
  6. André en Dorien.:
    1 mei 2016
    Wij genieten ervan om te lezen hoe het met jullie daar gaat!!!
    (En wat leuk dat jullie gisteren voor ons arme achterblijvers allemaal souvenirs zijn gaan kopen!!!)
  7. Djoerd en Carolien:
    1 mei 2016
    Leuk om te lezen en te zien wat jullie meemaken.
    Vast heel mooi om te zien waar je zoveel over gelezen hebt
  8. Marjon en Harmen Holwerda:
    1 mei 2016
    Wat mooi wat jullie daar allemaal zien en horen!!
    Super zeg als we de foto's zien!!
    Hele fijne dagen verder onder Gods zegen!!
  9. Arjan en Hanriet:
    1 mei 2016
    Yes weer een verslag!! Zo leuk om te lezen en te zien wat jullie doen.
    Wij kijken al weer uit naar het verlag van morgen. :-)
  10. Henri en Harma haveman:
    1 mei 2016
    Super dat we zo ook een beetje kunnen zien wat jullie allemaal doen.
    Geweldig