Hieperdepiep!

1 mei 2016 - Jerusalem, Israël

Er is er een jarig hoera! Hoera! Dat kun je wel zien dat is jorik
Nadat de eerste verbrande mensen aan de ontbijt tafel kwamen zijn de rednecks op pad gegaan in de met vlaggetjes versierde bus.

We begonnen om rond half negen bij de hertzlberg. Dit is een begraafplaats waar ook de presidenten van Israël begraven zijn. Daarna liepen we de berg af naar Yad Vashem. Dit is een herdenkingsmuseum van de holocaust dat plaats heeft gevonden in de tweede wereldoorlog. Dit was erg indrukwekkend. De gids leidde ons rond in het museum en ook werden er veel filmpjes geprojecteerd waarin overlevenden hun verhaal vertelden. Yad vashem wordt omgeven door bomen. Niet zomaar bomen maar deze bomen zijn geplant voor de "rechtvaardigen" van WOII. Deze rechtvaardigen waren de mensen die de joden hebben geholpen. Ook was er een boom geplant voor Anne Frank.
En was daar een aparte plaats voor de kinderen die omgekomen zijn. Daar brandde kaarsjes en werden alle namen van deze kinderen opgenoemd.

Na Yad Vashem had de gids een gesprek geregeld met een medewerker van de vrijwilligersgroep Hineni. Dit is een project dat de minder bedeelden, alleenstaande ouderen en soldaten helpt. In de vorm van bijvoorbeeld warme maaltijden.
De medewerker was een praktiserende jood en eigenlijk liep het gesprek uit op het onderwerp; de islam. We hebben veel dingen geleerd over de dreiging van de islam en oude profetieën.

Daarna hadden we wat vrije tijd om door de stad heen te lopen. Hier konden we even wat drinken en in de zon chillen.

Afsluitend van de middag gingen we naar een kerkdienst van King of Kings. Dit is opgezet door Canadeze baptisten. De gemeente bestond uit joden die waren bekeerd tot Messias aanbidders.
We hebben veel gezongen en geluisterd naar een Amerikaanse spreker.

Toen was het tijd om te eten en zijn we terug gegaan naar het hotel. Na de avondsluiting hebben we een vrije avond gekregen.

Morgen staat een leuk programma gepland waarin we ook vertrekken naar de volgende slaapplaats, de bedoeïenen.

De groetjes van ons allemaal en bedankt voor de leuke reacties! Ze worden elke avond in de groep gegooid
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Margreet Hamming:
    1 mei 2016
    Super leuk om te lezen dat jullie de vlaggetjes hebben opgehangen ☺. Weer een bijzondere dag vandaag zo te lezen. Alvast veel plezier voor morgen en succes in de woestijn.
  2. Froukje Pool:
    1 mei 2016
    Bedankt voor het verslag, wat mogen jullie veel leren! en dankbaar zijn voor de vrede en vrijheid in ons land!
    Morgen weer een goede dag toegewenst!
    Groetjes!!
  3. Derkine Kramer:
    1 mei 2016
    Leuk hoor om elke dag jullie verslagen te lezen en de foto's te zien. Al benieuwd hoe de overnachting morgen zal zijn? Wordt het een hele mooie tent of een hele sobere bij de bedoeïenen? We horen het morgen vast wel. Goede reis verder.
  4. Gerrit en Lieske:
    1 mei 2016
    Heel leerzaam allemaal, het wordt heel aantrekkelijk gepresenteerd om dit ook een keer mee te maken. Fijne dagen verder op jullie grote avontuur.
  5. Jacqueline en Jan Roelf Datema:
    1 mei 2016
    Mooi dat we op deze manier van jullie reis kunnen meegenieten.
    We denken dat de indrukken af en toe overweldigend zijn.
    Leer, maar geniet er vooral van.
  6. Kees & Willy:
    2 mei 2016
    leuk hoor om jullie verhalen te lezen. Nog een heel goede tijd gewenst en veel plezier!
  7. Harm en Nellie Roskam:
    2 mei 2016
    P.S. Jullie hebben ds. Schipper toch niet per ongeluk ergens achtergelaten? We zien hem nergens!
  8. Gerrit en Lieske:
    2 mei 2016
    Heel indrukwekkend en leerzaam. Door deze verhalen wordt het heel aantrekkelijk om dit ook te zien.... Fijne dagen en veel plezier verder in jullie mooie avontuur.
  9. Harrie en Petra Lubberts:
    2 mei 2016
    Wat geweldig dat jullie dit mee mogen maken. Ik heb begrepen dat het af en toe best heel vermoeiend en warm is maar dubbel en dwars de moeite waard. Maar gisterenavond hebben jullie lekker kunnen luieren begrijpen we..
    Vandaag een hele mooie en leerzame dag gewenst en alvast een goede nacht bij de bedoeïenen. En dan crossen door de woestijn toch...niet omdat het moet maar omdat het kan....toch Roland??
  10. Jan en Bea Buiten:
    2 mei 2016
    Heel leuk, telkens een reisverslagje en bijbehorende foto's! Indrukwekkend allemaal. Veel plezier nog.
    Rednecks: factor 30 en vaak smeren. Aan het eind van de week moet je flesje leeg zijn :)
  11. Henri en Harma haveman:
    2 mei 2016
    Ja we zagen wel wat verbrande schouders.
    Maar dat mag de pret niet drukken.
    Geniet maar van dat lekker weer daar en de rest van de reis.
  12. Henri en Annie:
    2 mei 2016
    Wij genieten enorm van jullie reisverhalen door het land van de bijbel. Wij wensen jullie nog heel veel mooie dagen toe.
  13. Alida:
    2 mei 2016
    Hallo allemaal ,wat een mooi verhaal , en idd wat mogen we toch blij zijn met onze vrijheid, nog heel erg mooie dagen.
  14. Anne-Marie:
    2 mei 2016
    Veel plezier vanavond bij de bedoeïen.
    Geniet van de sterrenhemel. En hopelijk kunnen
    jullie ook genieten van de zonsopkomst morgen heel vroeg!!
    Groetjes van de overige Schippertjes
  15. Harrie en Elske:
    2 mei 2016
    Jorik, hartelijk gefeliciteerd! Je verjaardag beleef je wel op een hele bijzondere plaats! Dit reisblog is een fantastisch idee, zo kunnen de harde werkers thuis 's avonds na het werk nog even genieten van jullie reis.
    Veel plezier!
  16. Marjan van der Waard:
    2 mei 2016
    Prachtige belevenissen! Geniet ervan!!!