Moe, warm, gezellig en geen WiFi. Dag 4, 5, & 6

4 mei 2016 - Tiberias, Israël

Mag ik jullie even jaloers maken? Dat mag vast.
Het is hier warm en zonnig, we hebben het gezellig én we doorkruisen bijna heel Israël in 8 dagen tijd.

Waar het plan was dat ik iedere avond zou gaan schrijven, is dit nog maar 2 avonden gelukt; 1 avond hebben 2 groepsgenoten deze taak van me overgenomen en de overige avonden ontbrak het belangrijkste; de WiFi ;)
Laat me nu even samenvatten wat er de afgelopen drie dagen heeft plaatsgevonden.

Maandag 2 mei
Deze dag begonnen we met een bezoek van een Palestijnse, Christen beleidende Jood die veel vertelde over zijn (dagelijks) leven. Vervolgens brachten we een bezoek aan het Tempelplein, wat veel indrukken en gedachten los maakte. We verbaasden ons over de verschillen in religies en de manier waarop er met elkaar wordt omgegaan.
We bezochten hierna het Tempelplein, wat veel indrukken en gedachten los maakte. Omdat we zo'n 5 minuten later bij de Klaagmuur waren en het verschil in sfeer zagen, verbaasden wij ons over de verschillen in religies en de manier waarop er met elkaar wordt omgegaan.
Vervolgens gingen we naar Bet-Guvrin-Maresha. Dit was een heel ander tripje, waarbij we onder de grond een stad bekeken.
Tot slot kwamen we aan bij het kamp Kfar Hanokdiem; het kamp van de Bedoeïenen. Na een heuse tocht op kamelen hebben we hier heerlijk gegeten en rond een kampvuur de dag besproken.
Dan toch maar gauw slapen.....

Dinsdag 3 mei
... De wekker ging namelijk om 04:00! Niet zomaar natuurlijk: na een korte rit en een klim op de Masada wilden we de zonsopgang gaan bekijken.
Goed gelezen?
Dit wílden we doen ja. Helaas hebben we door een aantal flinke wolken weinig van de zon gezien.
Rond acht uur ontbeten we het lekkerste ontbijt van deze week, wederom bij de Bedoeïenen.
Na dit ontbijt hadden we een goede bodem voor een toffe tocht met een Jeep door de woestijn.
Na deze leuke ervaring gingen we naar Ein Gedi. Dit is de bron van David, waar hij veel psalmen heeft geschreven. Genoten van de mooie natuur hier!
Wat natuurlijk niet kon ontbreken was het drijven in de Dode Zee. Gekke ervaring dat we 'zomaar' bleven drijven ;)
Moe na de korte nacht en de lange, intensieve, indrukwekkende, mooie dag kwamen we aan bij ons derde slaapverblijf in Tiberias.

Woensdag 4 mei
Om kwart voor acht vertrokken we vanaf het hotel. We zijn in het aller-aller-áller noordelijkste stukje van Israël geweest en bezochten hier een Kibboets. We kregen uitleg over de conflicten met Libanon en gingen in gesprek met Israëlische soldaten.
We vervolgden onze weg en gingen 'raften' (voor ons eerder 'kanoën') de Jordaan! Heerlijk een uur in de zon en op het water.

De middag hebben we de tijd besteed aan het bezoeken van de plek van de 5 broden en de 2 vissen, het bezoeken van Kapernaum & tot slot de berg van de Zaligsprekingen, waar we gezamenlijk een stukje van de Zaligsprekingen lazen.
Foto's gaan we proberen toe te voegen. Blijkt WiFi hier toch niet goed genoeg, dan houden jullie deze van ons tegoed

1. Marjon en Harmen Holwerda:
    4 mei 2016
    Mooie dagen hebben jullie weer gehad zeg, heerlijk!!
    Wat veel indrukken...
    Heel veel plezier voor de komende dagen
  2. Harrie en Elske:
    4 mei 2016
    Het lukt ons nog niet eens om in 8 dagen heel Drenthe te bezichtigen! En jullie gaan in die 8 dagen, in een zeer hoog tempo, door heel Israël.
    (Echt Nederlanders: zoveel mogelijk zien en meemaken in een zo kort mogelijk tijdsbestek, en natuurlijk voor zo weinig mogelijk geld. :)) Mooie verhalen; geniet nog even want voor het je het weet ben je weer op terugreis.
  3. Gerda:
    5 mei 2016
    Wat ontzettend mooi om jullie te volgen en de verhalen te lezen. Wat bijzonder om allemaal mee te maken, we zijn op een grote afstand maar leven zo mee. Dankjewel voor het delen van jullie ervaringen met ons.
  4. Astrid groen:
    5 mei 2016
    Erg leuk en bijzonder om jullie zo te kunnen volgen. Lijkt me een heel aparte ervaring om in het land te zijn en op plekken te komen waar onze Verlosser heeft rondgelopen! Geniet van jullie avontuur en dan hopen we dat jullie morgen weer in gezondheid op Nederlandse bodem mogen landen. Goeie reis alvast!
  5. Henj en Jans Bouwers:
    5 mei 2016
    Wat genieten jullie daar van een vol programma en wat een mooie momenten beleven jullie daar.